دانلود دنگ شو تمام آهنگ های منتشر شده از دنگ شو سال 98 و 2020

دانلود آهنگ های دنگ شو با کیفیت 320 همراه با پخش آنلاین

آهنگ های دنگ شو سال 98 و 2020

گروه دنگ شو

دنگ شو Dang Show نام گروه موسیقی که در ایران شکل گرفت و ژانر موسیقی آن ترانه‌های فولکلور با ویرایش امروزی است. سال ۱۳۸۳، ایدهٔ تشکیل یک گروه موسیقی با نگرش تازه به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی ایران،رضا شایا و طاها پارسا – دو برادر ایرانی را بر آن داشت که در کنار فعالیت‌های اصلی خود، آغاز کنند.

“دنگ شو” در حقیقت جمله ای امری است به معنای:بی خبر(دیوانه و مدهوش) شو…اعضای گروه برای توضیح درباره اسم دنگ شو همه جا به شعر مولانا ارجاع میدادند که: ” ای روح اینجا مست شو/ ای عقل اینجا دنگ شو.”

سازهای اصلی که در موسیقی دنگ شو استفاده می شود عبارت است از پیانو، ساکسفون، تنبک، کنتر باس یا گیتار باس، و مجموعه طبل ها که در بسیاری از آهنگ ها با خط های آوازی همراه می شود. ابوا، فاگوت، ارکستر زهی، گروه کر، آکاردیون، کوزه، گیتار الکتریک، فلوت، کلارینت و سازهای دیگری هم، در بسیاری کارهای دنگ شو استفاده شده است.

آهنگ های دنگ شو سال 98 و 2020

اولین آلبوم رسمی در ایران

اسم آلبومشان اتاق گوشواره است. در توضیح انتخاب اسم اتاق گوشواره برای این آلبوم آمده است:در معماری ایرانی، در دو طرف اتاق شاه نشین، دو اتاق کوچکتر قرار دارد که به آنها اتاق گوشواره میگویند. زمانی که تعداد میهمان ها زیاد باشد، درهای اتاق گوشواره را باز می کنند تا میهمانی بزرگتر شود. در عمارت عالی قاپو و بسیاری از بناهای دیگر، نوازندگان در اتاق گوشواره می نواختند. آلبوم 9 قطعه دارد که آهنگ سازی همه قطعات را رضا و طاها شجاع نوری انجام داده اند. خوانندگان گروه علی زند وکیلی و سعید آتانی هستند.

آلبوم‌های گروه دنگ شو

شیراز چل ساله (۲۰۱۰)

دل تنگ شو (۲۰۱۳)

اتاق گوشواره (۲۰۱۴)

مد و نای (۲۰۱۷)

تک آهنگ ها :

خطا کردم

یه شب پشت در

ترقص یلدانه

تلاطم

دیدار

این نیز بگذرد

بند و بلا